Στο χώρο αυτό ο επισκέπτης  έχει την ευκαιρία να δει τις δράσεις των σχολείων σε σχέση με τον πολιτισμό, οι οποίες δεν συνδέονται με πολιτιστικά προγράμματα.

…………………………………………………………………………………………………………….

Νηπιαγωγείο Σκοπέλου

Αναφορά στη Παγόσμια Ημέρα του Παιδιού – Δημιουργία Χριστουγεννιάτικης κάρτας

Στις 26/12/2010 με αφορμή  την  Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, επισημάνθηκε στα παιδιά η ανάγκη της προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού σε όλο το κόσμο, αλλά και η δράση Παγκόσμιων Οργανώσεων όπως  (Unisef, Actionaid κ.α.) .  Σε συνδυασμό με το χριστουγεννιάτικο πνεύμα αγάπης και αλληλεγγύης, πραγματοποιήθηκε  η επιθυμία των παιδιών να φτιαχτεί μια χριστουγεννιάτικη κάρτα από τα ίδια, η οποία στάλθηκε στην  Actionaid, για να ευχηθούν μια καλή χρονιά με λιγότερα φτωχά και δυστυχισμένα παιδιά.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός της δράσης ήταν η νηπιαγωγός  κ. Σωτηρία Μητρέλλου.

Η κάρτα αυτή βρίσκεται δημοσιευμένη και στην ιστοσελίδα της Actionaid.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

1°  Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

Επίσκεψη σε έκθεση ζωγραφικής της Μαρίας Καλαϊτζόγλου

Στις 26/01/2011 , το Δ1 τμήμα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της τάξης  κ. Μυρσίνη Κουμάνια, επισκέφτηκαν την έκθεση ζωγραφικής της κ. Μαρίας Καλϊτζόγλου στο κτίριο του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μυτιλήνης. Οι μαθητές γνώρισαν τη τεχνική του κολλάζ με γραμματόσημα και φεύγοντας  έγραψαν τις εντυπώσεις τους στο βιβλίο επισκεπτών.

Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

1° Δημοτκό Σχολείο Πλωμαρίου

Η Α΄τάξη ζωγραφίζει τους πίνακες του Θεόφιλου

Με αφορμή τη μουσειοσκευή » Το κασελάκι του Θεόφιλου» τα παιδιά της Α’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου αφού γνώρισαν το υλικό της, μετά έγιναν οι ίδιοι ζωγράφοι και προσπάθησαν να αποτυπώσουν όσο πιο πιστά μπορούσαν τα έργα σπουδαίου αυτού ζωγράφου. Έχοντας μπροστά τους σε φωτοτυπία πίνακες που οι ίδιοι είχαν επιλέξει και με οδηγό τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, έφτιαξαν τα δικά τους έργα ζωγραφικής απολαμβάνοντας τη διαδικασία. Οδηγός και εμψυχώτρια σ΄αυτή τους τη δραστηριότητα ήταν η δασκάλα της τάξης κ. Μαίρη Προκόπη.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Δημοτικό Σχολείο Μόριας

Φιλαναγνωσία με μαθητές Β΄τάξης του σχολείου

 

Οι μαθητές της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μόριας είναι μαζεμένοι στη «γωνιά φιλαναγνωσίας» όπου μαζί με τη δασκάλα της τάξης κ. Δήμητρα Παπανικολάου μαθαίνουν για τις περιπέτειες του Νιλς Χόλγκερσον. Η φιλαναγνωσία πραγματοποιείται τις ώρες της αισθητικής αγωγής και της ευέλικτης ζώνης και στόχο έχει να δείξει  στους μαθητές το θαυμαστό κόσμο των βιβλίων.  Μετά από κάθε ανάγνωση ακολουθούν διάφορες δραστηριότητες όπως π.χ ζωγραφική βασισμένη στο κείμενο που διαβάστηκε κ.α.

…………………………………………………………………………………………………………

Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου

«Φέρνω φρούτο….Παίρνω φρούτο»

      Μετά από την ενημέρωση μαθητών και γονέων για την παγκόσμια ημέρα διατρφής (στις 16 Οκτωβρίου), προέκυψε η ανάγκη να πραγματοποιηθούν και οι ανάλογες δράσεις. Έτσι από την επόμενη κιόλας εβδομάδα στήθηκε στην αυλή πάγκος με φρούτα, κι επιπλέον προτάθηκε η δράση «Φέρνω φρούτο…Παίρνω φρούτο!». Η αρχική σκέψη ήταν να υπάρχει σε εμφανές σημείο του προαυλίου πάντοτε ένα καλάθι γεμάτο φρούτα από το πρώτο διάλειμμα, ώστε να μπορούν τα παιδιά να ανταλλάσουν  το φρούτο που φέρνουν από το σπίτι τους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τη λειτουργία του πάγκου ανέλαβαν 2 μαθήτριες /τες (διαφορετικοί κάθε μέρα) οι οποίοι φρόντιζαν για την ανταλλαγή και ανανέωση των φρούτων, αλλά και για την καθαριότητα του πάγκου. Στην πορεία κάποιος μαθητής σκέφτηκε να φέρει ένα στίφτη από το σπίτι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να φτιάχνει μόνος του κανείς χυμό από πορτοκάλια ή μανταρίνια. Αργότερα, εμφανίστηκαν και ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα). Κάποιοι μαθητές πήραν τη πρωτοβουλία   να ανανεώνουν τα ποτήρια και τις χαρτοπετσέτες. Η ανταπόκριση για τη δράση υπήρξε αρχικά μικρή, αλλά μετά από 4 μήνες φάνηκε να υιοθετείται από όλο και περισσότερα παιδιά. Σκοπός της δράσης είναι να υιοθετηθεί το φρούτο ως καθημερινή συνήθεια εκτός σχολείου, κάτι που θα φανεί ασφαλώς στο τέλος της χρονιάς και μετά από συζήτηση με τους γονείς. Να σημειωθεί ότι υπάρχει κι ένα είδος συναγωνισμού για το ποιος θα γεμίσει τα περισσότερα ποτήρια με το χυμό που θα στύψει. Το φρούτο χρησιμοποιείται από την αρχή του Φλεβάρη ως έπαθλο για κάποιες άλλες δράσεις  του σχολείου. Έτσι , για τη πιο καθαρή και τακτοποιημένη τάξη του μήνα ένα από τα έπαθλα ήταν σπιτική κομπόστα από μήλα και αποξηραμένα φρούτα, ένω το ποτριοκάλι ήταν το βραβείο που δώθηκε μετά τους αγώνες χάντμπωλ που πραγματοποιήθηκαν στις 21 Φλεβάρη μεταξύ τάξεων του σχολείου.                                                                                                                                          Υπεύθυνος εκπαιδευτικός για τη δράση «Φέρνω φρούτο…Παίρνω φρούτο!» είναι ο καθηγητής φυσικής αγωγής του σχολείου κ. Κωνσταντίνος Τζαβίδας.

  

 

 Επισυνάπτεται σε μορφή power point η παρουσίαση που έγινε στο σχολείο για τη παγκόσμια ημέρα Διατροφής.

Διατροφή και Υγεία 14 OKT. 2010

……………………………………………………………………………………………………….

Δημοτικό Σχολείο Κοντιά Λήμνου

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο Πορτιανού- Λήμνου.

Στις 27/1/2011 η Α’ και Β ‘ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κοντιά, μαζί με τις κ. Αντωνία Τζέλη  και  κ. Χαρίκλεια Θεοδωρίδου  υπεύθυνες εκπαιδευτικούς της Α’  και Β’  τάξης αντίστοιχα, επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο του Πορτιανού. Στο χώρο αυτό οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να γνωρίσουν αντικείμενα, υλικά, ενδύματα, υποδήματα, χρήματα, ακόμα και βιβλία  που χρησιμοποιούσαν στον τόπο τους τα παλιότερα χρόνια. Επίσης είδαν πως ήταν διαμορφωμένοι οι χώροι των σπιτιών και οι αποθήκες καθώς και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν παλαιότερα σε εργασίες  που σήμερα τείνουν να εξαφανιστούν.  Τα παιδιά σύγκριναν το παρελθόν με το παρόν και κατάλαβαν την αλλαγή των πραγμάτων με το πέρασμα του χρόνου. Ταυτόχρονα έλυσαν τις απορίες που τους δημιουργήθηκαν και ενθουσιάστηκαν  με αυτή τους την εμπειρία. 

Η επίσκεψη συνδιάστηκε και με το πρόγραμμα πολιτισμού στο οποίο συμμετέχει η Β΄τάξη και ασχολείται με τη Λήμνο και την ιστορίας της. 

 

 

 

 

                                             

 

 

 ……………………………………………………………………………………………………….

Νηπιαγωγείο Σκοπέλου

1. Αντιλαμβάνομαι τις αισθήσεις

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου Σκοπέλου μέσα από πειραματισμούς και πολλές βιωματικές δραστηριότητες, γνώρισαν τις αισθήσεις και την αναγκαιότητα τους στη καθημερινή μας ζωή. Αντιλήφθηκαν τις δυσκολίες που προκαλεί η απώλεια κάποιας αίσθησης σε ένα άνθρωπο. Η διαπίστωση και η κατανόηση εκ μέρους των παιδιών ότι η ύπαρξη προκαταλήψεων απέναντι στην αναπηρία είναι τελικά αδικαιολόγητη εκφράστηκε μέσα από τη δημιουργία μιας αφίσας που ονομάστηκε παλαμοκαρδούλα. Τα παιδιά με το χέρι στη καρδιά θέλησαν να γράψουν και να περάσουν προς τα άτομα με αναπηρία το εξής μήνυμα: «Μη νοιώθετε μόνοι σας, εμείς σας νοιαζόμαστε και σας αγαπάμε».

                                                                                                                                                                        

       2. Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στις 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Αντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Με αυτή την αφορμή, τα παιδιά έμαθαν περισσότερα για το βιβλίο και τα είδη του (εγυκλοπαίδειες, παραμύθια, περιοδικά κ.α) και γνώρισαν κι άλλους σπουδαίους συγγραφείς, Έλληνες και ξένους). Στο τέλος τα ίδια τα παιδιά  έγιναν συγγραφείς ιστοριών κόμικς και εμπνεύστηκαν  διαλόγους από τις περιπέτειες της Βάγιας της κουκουβάγιας και του μικρού Φίλιππου. Υπεύθυνη νηπιαγωγός  γι΄αυτές τις δράσεις είναι η κ. Σωτηρία Μητρέλλου.

 …………………………………………………………………………………………………….

Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών

Επίσκεψη στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στον Παππάδο Γέρας

Στις 27/1/2011 τα παιδιά του ολοήμερου νηπιαγωγείου Ταξιαρχών με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Μαρία Δήμου, επισκέφτηκαν το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στο Παππάδο Γέρας.  Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το τρόπο με τον οποίο γίνονταν παλιότερα η παρασκευή λαδιού, αλλά και να ‘ ρθουν σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους. Επίσης παρακολούθησαν μια βιντεοπροβολή για το λάδι και έκαναν συγκρίσεις για το τρόπο παρασκευής του άλλοτε και τώρα. Μετά από μια βδομάδα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο η γιαγιά μιας μαθήτριας και έδειξε στα παιδιά πως να φτιάχνουν νόστιμες παραδοσιακές συνταγές από λάδι (λιόψωμο) , μιλώντας τους ταυτόχρονα για τη αξία της υγιεινής διατροφής.

 

…………………………………………………………………………………………………………

Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου

Δράσεις καθαριότητας εντός και εκτός τάξης

Η δράση αυτή ξεκίνησε στις αρχές Φεβρουαρίου με σκοπό αρχικά τη φροντίδα και τη καθαριότητα της αίθουσας και στη συνέχεια του αύλειου χώρου. Όσο νάφορά το πρώτο σκέλος της δράσης οι μαθητές/τριες κάθε τμήματος φροντίζουν καθημερινά, πριν σχολάσουν, να έχουν διατηρήσει το θρανίο τους καθαρό (πάνω- κάτω), να ρίξουν μια ματιά για τυχόν χαρτιά ή συσκευασίες φαγητού στο πάτωμα και να έχουν τακτοποιήσει τις καρέκλες τους. Στο τέλος κάθε μήνα ανακοινώνεται η καθαρότερη και πιο τακτοποιημένη τάξη/τμήμα, που βραβεύεται συνήθως με μια ώρα παιχνίδι και ένα φρούτο. Επιπλέον η δράση έχει επεκτασθεί κι εκτός αίθουσας. 

Ο προαύλειος χώρος έχει χωριστεί σε τομείς ευθύνης  για κάθε τάξη, η οποία ορίζει καθημερινά έναν υπεύθυνο καθαριότητας για τα διαλείμματα. Ο μαθητής προτρέπει τα παιδιά να ρίχνουν τα σκουπίδια τους μέσα στους κάδους. Μετά από δυο μήνες, έχει παρατηρηθεί σημαντική βελτίωση κυρίως μέσα στις αίθουσες, ενώ η δράση στο διάλειμμα φαίνεται ότι χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει. Απώτερος σκοπός πάντα είναι να γίνει συνείδηση σε όλους ότι πρέπει να κρατάμε το χώρο που περνάμε το πρώτο μισό της ημέρας μας καθαρό κι ευπρεπισμένο. Επιτυχία για τη δράση θα αποτελέσει το να βρίσκεται καθημερινά το σχολείο μας σε αυτή τη κατάσταση δίχως το κυνήγι του βραβείου ή του επαίνου. Να αποκτηθεί δηλαδή συνείδηση καθαριότητας.                   

                                                     Υπεύθυνοι για τη δράση είναι οι εκπαιδευτικοί κάθε τάξης.

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………….

Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου

E- Twinning   “Shine a light across the miles”

Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου – Ελλάδα

C.P. LO ROMERO –  Spain  

Kullegg Santa Tereza

Skola Primarja Sta. Venera – Malta

Πληροφορίες για το έργο

Το πρόγραμμα προβλέπει την επαφή μαθητών διαφόρων εταιρικών Ευρωπαϊκών σχολείων  με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο, μέσω ανταλλαγής δραστηριοτήτων και εργασιών, όπως γράμματα, αφίσες, κάρτες, κατασκευές και αυθεντικό υλικό από την κάθε χώρα.
  • Μαθήματα: Διαθεματικό πρόγραμμα, Μαθήματα Δημοτικού, Ξένες Γλώσσες
  • Γλώσσες: Αγγλικά
  • Ηλικία μαθητών: 9-10
  • Εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν: email, blogs, Twinspace, MP3, ΜΡ4, Άλλο λογισμικό (Powerpoint, photoslides, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια)
  • Βασισμένο στο πακέτο: Το eTwinning καθ’όλη τη διάρκεια του έτους
  • Στόχοι: •Getting in contact with other pupils from different countries and discover… Διαβάστε περισσότερα
  • Στόχοι:                     

1•  Επαφή με μαθητές από τις εταιρικές χώρες, γνωριμία με τον πολιτισμό τους, προσπάθεια να δημιουργηθούν νέες σχέσεις φιλίας ανάμεσα στους μαθητές.

 Δραστηριότητες : «Σχηματίζω έναν ιστό φιλίας»

–         Κατασκευή κάρτας-πορτραίτου , ανταλλαγή επιστολών και e-mails

–         Κατασκευή βιβλίου για τον τόπο μου και το σχολείο μου. (συγκέντρωση φωτογραφιών και πληροφοριών από το internet).

–         Κατασκευή «ιστού φιλίας» που ενώνει εμένα και τους φίλους μου με τα παιδιά των άλλων σχολείων

–         Βιντεοσκόπηση των δραστηριοτήτων και παρουσίαση του σχολείου σε βίντεο

–         Ανταλλαγή έντυπου υλικού με μορφή δραστηριοτήτων για κάθε χώρα.

–         Δημιουργία e-twinning wall στην τάξη για την τοποθέτηση του υλικού.

2•  Συνειδητοποίηση του να είσαι πολίτης της Ευρώπης, μέρος ενός μεγαλύτερου συνόλου.

      3•. Εξοικείωση των μαθητών με έθιμα παραδόσεις της πατρίδας τους αλλά και

           κοινών πολιτιστικών στοιχείων στις εταιρικές χώρες.

Δραστηριότητες : « Γιορτάζοντας Χριστούγεννα στην Ευρώπη»

–         Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και κάρτες βασισμένες στα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της κάθε χώρας.

–         Χρήση ανακυκλωμένων και φυσικών υλικών.

4• Ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών στην επικοινωνία σε ξένες γλώσσες.

5• Χρήση της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας.

      6• Ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, την

           εξοικονόμηση ενέργειας και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας

Δραστηριότητες :

  • Δραστηριότητες και συγκέντρωση υλικού για τον καιρό

( Καταγραφή του καιρού σε ημερολογιακούς πίνακες και σύγκριση ανάμεσα στις εταιρικές χώρες, κατασκευή πίνακα μετεωρολογικών φαινομένων, κατασκευή χάρτινης κούκλας με ρούχα ανάλογα με την εποχή)

  • Τραγούδια σχετικά με τον καιρό (Itsy Bitsy Spider, Rain Go Away) και βιντεοσκόπηση αυτών
  • Κατασκευή και ανταλλαγή ημερολογίων με το υλικό που συγκεντρώθηκε

Green Calendar –Malta, Weather Calendar –Greece, Eco Calendar-Spain

  • Κατασκευή χαρταετού και pinwheels
  • Ενδοσχολική έρευνα και δραστηριότητες για την σπατάλη ενέργειας και τους τρόπους εξοικονόμησης αυτής
  • Σχεδίαση του σχολικού κτιρίου και καταγραφή των οικονομικών λαμπτήρων που έχουν τοποθετηθεί
  • Παρακολούθηση, φωτογράφηση και συνέντευξη από τους μηχανικούς της Νομαρχίας Λέσβου που τοποθέτησαν ηλιακά πάνελ για τον φωτισμό του αύλειου χώρου του σχολείου
  • Καταγραφή της κατανάλωσης ενέργειας στα σπίτια των μαθητών
  • Συγκέντρωση όλων των δραστηριοτήτων σε βιβλίο.
  • Επίσκεψη στις θερμοπηγές του Πολιχνίτου και δραστηριότητες για την διαπίστωση της θερμοκρασίας του νερού (θερμομέτρηση, βράσιμο αυγών)
  • Πειράματα με τη θερμοκρασία και την ηλιακή ενέργεια
  • Βιντεοσκόπηση των δραστηριοτήτων και ανταλλαγή συμπερασμάτων με τα εταιρικά ιδρύματα

     6•  Αυτοαξιολόγηση του έργου

Δραστηριότητες :

 – Ως τελικό προϊόν ορίζεται μία powerpoint παρουσίαση με στιγμιότυπα και μέρη της εργασίας .

– Κατασκευή από ανακυκλωμένα υλικά δέντρου του «Growing Together Tree» που στα φύλλα του αναγράφονται οι κοινοί στόχοι, ελπίδες των μαθητών των εταιρικών σχολείων, καθώς και τι τους άρεσε κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

  • Αναμενόμενα αποτελέσματα:
  • Να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες.
  • Να διευρυνθούν οι ορίζοντες των μαθητών ως προς τη γνώση τους στα πεδία Πολιτισμός – Ιστορία – Γλώσσα – Γεωγραφία.
  • Να ενισχυθεί η συνεργασία και η ομαδικότητα των μαθητών.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδικού πνεύματος, οργάνωσης, προγραμματισμού της εργασίας τους και υπευθυνότητας.
  • Να μάθουν να αξιολογούν το έργο τους.

 

 

Υπεύθυνη προγράμματος: Τσακύρη Αγγελική (Αγγλικών)

Εκτενές φωτογραφικό υλικό στις παρακάτω διευθύνσεις:

http://flixtime.com/video/detail/ec4a9d5af52a1fdfb912068535eee6fatsZeDC7HnahfSyLPQr/

http://photopeach.com/album/19onosr

http://photopeach.com/album/r0t01c?ref=more

http://photopeach.com/album/dlwqp3?ref=more

http://photopeach.com/album/58uxds

 …………………………………………………………………………………………………………..

 12º Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο του Θεόφιλου

Η Γ΄τάξη του 12ου  Δημοτικού σχολείου Μυτιλήνης, πραγματοποίησε μέσα στο χειμώνα, εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο του Θεόφιλου. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος «Ταξιδεύοντας στα χνάρια των προγόνων» και στόχο είχε αφενός τη μάθηση γύρω από τη ζωή και το έργο του Θεόφιλου αλλά και τη διερεύνηση της τεχνοτροπίας του ζωγράφου και τη σύνδεση των πινάκων του με τη ζωή των ανθρώπων της εποχής. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός της πολιτιστικής δράσης ήταν η διευθύντρια του σχολείου κ Αφροδίτη Κοντούλη.

 …………………………………………………………………………………………………………..

1º Δημοτικό σχολείο Πλωμαρίου

Φτιάχνουμε ψωμί με τα χεράκια μας

Στις 12 Μαίου 2011 η Α΄τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου, επισκέφτηκε το αρτοποιείο που βρίσκεται κοντά στο σχολείο για να δουν τα παδιά του τμήματος τη διαδικασία παρασκευής ψωμιού από κοντά. Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντας,  προηγήθηκε  στη τάξη συζήτηση για το πως φτιάχνεται το ψωμί, πόσο απαραίτητο είναι στη διατροφή μας και ποια υλικά χρησιμοποιούνται για τη παρασκευή του. Πριν από την επίσκεψη, ο κάθε μαθητής ζωγράφησε το δικό του αρτοποιείο και όλες αυτές οι ζωγραφιές γίναν βιβλίο το οποίο χαρίστηκε στο φούρναρη κατά την επίσκεψη στο φούρνο. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το μεγάλο μίξερ και αντιμετώπισαν την δράση με μεγάλο ενθουσιασμό.Αφού ψήθηκαν τα ψωμιά ο αρτοποιός πρόσφερε στον καθένα το δικό μου ψωμάκι το οποίο πήγαν στο σπίτι τους  με ιδιαίτερη χάρα, αφού ήταν φταγμένο από τα χεράκια τους. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός γι΄αυτή τη δράση ήταν η δασκάλα της τάξης κ. Μαίρη Προκόπη.

 

 

……………………………………………………………………………………….

Διήμερο αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων

Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου

 

 

                                                      

Το κλείσιμο μιας όμορφης σχολικής χρονιάς επισφραγίστηκε με εκδηλώσεις ποικίλων δραστηριοτήτων από τις 10 μέχρι τις 12 Ιουνίου εντός κι εκτός του δημοτικού  σχολείου Πολυχνίτου. Την Παρασκευή το πρωί (10 Ιουνίου) έγιναν οι αθλητικές εκδηλώσεις με παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς στο πρώτο μέρος και παιχνίδια στο δεύτερο. Το θέμα των παιχνιδιών ήταν τα φρούτα για τις Α’ – Β΄ τάξεις και το νερό για τις υπόλοιπες.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε παιχνιδογιορτή στο προαύλιο. Σε διάφορα σημεία της αυλής τα παιδιά πήραν μέρος σε παιχνίδια όπως το ψάρεμα, τις δασκαλόκουτες, τους πύργους, τις ποδοσφαιρομπαλιές, τις σκούπες και την αράχνη. Σε άλλα σημεία μπορούσαν να φωτογραφηθούν ως ποδοσφαιριστές ή γοργόνες, ή να δοκιμάσουν τη ζωγραφική προσώπου. Φυσικοί χυμοί πορτοκαλιού, σπιτική λεμονάδα, καρπούζι και ποπ-κορν βρίσκονταν σε πάγκο ανάμεσα στα παιχνίδια. Την ευθύνη για την πραγματοποίηση της παιχνιδογιορτής είχαν οι εκπαιδευτικοί Τσακύρη Αγγελική και Τζαβίδας Κωνσταντίνος, κι εκτός των υπόλοιπων εκπαιδευτικών προσφέρθηκαν να βοηθήσουν γονείς και φίλοι του σχολείου.

Δύο μέρες αργότερα, η ΣΤ’ τάξη ανέβασε θεατρική παράσταση στο πολύκεντρο Πολιχνίτου με θέμα την «Ομήρου Οδύσσεια». Συμμετείχαν 31 μαθητές και μαθήτριες με ευθύνη των εκπαιδευτικών Διόλατζη Μυρτώς και Μίογλου Καλλιόπης. Την Τρίτη 14/6 προβλήθηκαν στον ίδιο χώρο φωτογραφίες από όλες τις δραστηριότητες της χρονιάς που πέρασε. Ο τίτλος της προβολής ήταν:

                                                                                                                                                                

«Μια χρονιά γεμάτη  ΔΡΑΣΕΙΣ  με  ΕΚΔΡΟΜΕΣ,  ΓΙΟΡΤΕΣ  και  ΦΑΣΕΙΣ

……………………………………………………………………………………………………………

Πολιτιστικές δραστηριότητες στη Λήμνο

Δημοτικό Σχολείο Κοντιά Λήμνου

 

 1. Τα παιδιά επισκέφτηκαν το χώρο των ανεμόμυλων που φιλοξενείται στο χωριό που μένουν και μεγαλώνουν, στον Κοντιά. Μπόρεσαν και θαύμασαν και το εξωτερικό και το εσωτερικό μέρος των εντυπωσιακών μύλων και άκουσαν από τον υπεύθυνο πως λειτουργούσαν οι μύλοι παλιά, τα μέρη τους και τη μεγάλη αξία που είχαν για τη ζωή των ανθρώπων τα περασμένα χρόνια. Κάθε επίσκεψη συνοδευόταν από εκτενή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μέσα στην τάξη.   

 

                                                                                                                                                                2. Για να γνωρίσουν τα παιδιά το φυσικό περιβάλλον του τόπου τους πραγματοποιήθηκαν διάφορες επισκέψεις στη γύρω περιοχή, όπου οι μαθητές/τριες είδαν τον φυτικό κόσμο που αναπτύσσεται εκεί, και μέσα από διαλογική συζήτηση κατανόησαν την αξία του φυσικού περιβάλλοντος και την ανάγκη προστασίας αυτού.

Επιπλέον επισκέφτηκαν γειτονική παραλία, συζήτησαν με ψαράδες για τον πλούτο που προσφέρει η θάλασσα και βοήθησαν στον καθαρισμό της παραλίας.                                                                                                                                      

3.  Η  πιο χρονοβόρα δραστηριότητα ήταν η προσπάθεια αναπαράστασης ενός παραδοσιακού λημνιακού γάμου, συνοδευόμενο από όλα τα έθιμα. Οι διαδικασίες άρχισαν από νωρίς. Διαβάστηκαν διάφορα βιβλία τοπικής λαογραφίας, ερωτήθηκαν ηλικιωμένοι κάτοικοι του νησιού, υπήρχε άριστη συνεργασία με όλους τους τοπικούς παραδοσιακούς συλλόγους καθώς και με το Λαογραφικό Μουσείο Πορτιανού, το οποίο πολύ γενναιόδωρα πρόσφερε και εκθέματά του για την τελική παρουσίαση. Στην τελική παρουσίαση τα παιδιά ήταν ντυμένα με παραδοσιακές στολές, μοιράστηκαν στον κόσμο τα παραδοσιακά «καλεστικά»(ψωμάκια με τα οποία καλούσαν τον κόσμο στο γάμο παλιότερα), ο μπακλαβάς (που πήγαινε δώρο η νύφη στην πεθερά), το παραδοσιακό «κλεφτοψώμι» ( τσουρέκι που το έκλεβαν οι φίλες της νύφης, το χόρευαν, το έκοβαν, το βουτούσαν στο μέλι και το έτρωγαν δίνοντας ευχές στο ζευγάρι. Στην παρουσίαση επίσης ακούστηκαν παραδοσιακά τραγούδια που λεγόντουσαν καθόλη την προετοιμασία καθώς και την καθεαυτή διαδικασία του γάμου.